Wall Balls - 4-15 kg

679,00 DKK849,00 DKK

Ryd

 6 KG & 9 KG PÅ LAGER I STARTEN AF JULI 

MM Custom Gym Wall Balls til CrossFit / funktionel træning. Modellen har samme størrelse uanset vægt – vægten er indikeret med tal på alle boldene. Farven på bolden er sort uanset vægt, hvilket er med til at give et lækkert ensartet udtryk i dit center eller derhjemme.

Denne Wall Ball er designet til at være præcis og ekstra hårdfør. Bolden har dobbelt syninger for optimal holdbarhed, samt en specialudviklet kerne som sørger for at bolden er i balance længere tid end andre Wall Balls.

Undgå dog at sidde på boldene, da dette kan give en skæv bold med tiden.

Modellen er tilgængelig i 6 størrelser; 4 kg, 6 kg, 8 kg, 10 kg, 12 kg og 15 kg

Varenummer FT1037 Kategorier , , Mærke

Wall Balls giver sjov og effektiv træning

Med Wall Balls kan du træne hele kroppen og få pulsen helt op! Træning med diverse bolde kan være ens på mange punkter, hvor eksempelvis Slam Balls er lidt bedre til decideret kast/slams, så er Wall Balls derimod perfekte til at kaste mellem dig og din trænings makker, højde kast efter targets. Disse bolde giver dig derfor mulighed for stor variation i dine øvelser. Disse bolde er mest velegnet til at blive kastet op af vægge eller i gulvet, så mulighederne er mange og de garanterer en sjov afveksling i ens træning. Disse træningsbolde er utroligt populære og findes i næsten alle centre/bokse med funktionel træning.

De tre mest populære øvelser med wall balls er blandt andet:

  • Wall Balls (kast bolden op af en væg og kast/grib med dybe squats)
  • Side Throws (kast og grib bolden ind på væggen, med en roterende bevægelse fra hoften/maven)
  • Crunch Throws (sid ned, med fødderne tæt på væggen, og kast/grib bolden når du laver en mavebøjning)

Træning med Wall Balls er for alle uanset niveau og erfaring. Vi har et stort udvalg af bolde, og med 6 forskellige vægtklasser fra 4 kg til 15 kg, så kan du med garanti også finde en bold der passer helt perfekt til dit niveau og behov.

Hvad er forskellen på de forskellige typer træningsbolde?

Hos Crossfitness.dk har vi et bredt udvalg af træningsbolde i mange størrelser. Blandt de mest populære træningsbolde er vores Wall Balls, Slam Balls og Medicinbolde. Men hvad er forskellen på de forskellige træningsbolde? Vi prøver at give dig et overblik herunder.

  • Medicinbolde: En Medicinbold er en fast og hårdt oppustet træningsbold. Bolden kan i en vis grad sammenlignes med den amerikanske “Dodgeball”, da det er en let bold med et godt bounce. Selve bolden er lavet i gummi og dens ydre er delvis glat og delvis nubret, der sørger for et godt greb i bolden. Denne type bold vejer typisk under 10 kg, og er derfor god til øvelser som Ab Twist (Russian Twist) og øvelser, hvor du skal kaste med en bold til en træningsmakker eller op af væg.
  • Wall Balls: En Wall Ball er typisk en lidt større træningsbold (størrelsesmæssigt – ikke vægtmæssigt). Vores Wall Ball har et slidstærkt vinyl/nylon ydre, der sikrer et behageligt og fast greb. En Wall Ball er ikke fyldt med luft, hvilket gør bolden fast og afbalanceret. Denne type bold er mest velegnet til, som navnet også indikerer, at kaste op af væg eller på ball plate.
  • Slam Balls: Slam Balls er designet til at blive kastet og smidt hårdt i både væg og gulv. Der er ingen bounce eller hop i bolden, hvilket vil sige, at når bolden rammer enten væg eller gulv, vil den lande dødt og ikke returnere. Det lave bounce opnås med fyld af sand, som pustes ind i bolden under produktionen.

Se alle vores træningsbolde her!

Vægt N/A
Størrelse 45 × 45 × 45 cm
Vægt

, , , , ,

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.